Mä oon rakastunut, siis ihan täysillä. Mulla alkoi juoksut 1.3.  ja oon vieläkin ihan valmis sille upealle valko-ruskealle komistukselle. *huokaus* Kyllä se on komee ja ihku. Sen nimi on Milou ja se on ihana. Kaiken lisäksi tää komistus on myös parsoni *huokaus*. Illalla nähtiin Siwan kulmalla mä olin, taas, ihan myyty ja niin on sekin. Sen isäntä repis sitä perässään kuin perunasäkkiä ja samoin vedettiin mua. Kyllä oli huutoa ja ulvontaa suuntaan ja toiseen *huokaus*

Emännällä on kestänyt blogin päivitys taas turhan kauan. Se vaan farmailee jotain puita, pensaita, peltoa ja elukoita koneellaan. Ihmeellistä nykyteknologiaa, että pellot voi hoitaa tietsikalla tosta noin vaan traktoreilla yms. härveleillä ja rahaa tulee ihan simona. Kohta se varmaan ulkoiluttaa mutkin tekniikan avulla. Robotti ulkoiluttajaksi, kääk!

Jasutin oli meillä hiihtolomalla, siis monta viikkoo sitten, hoidossa päivän kun sen pesue teki laivareissun. Tässä vähän kuvasaldoa harjoitteluillasta, joka oli pari päivää aikaisemmin:

mä syön sun pään

ja mä sun

kauhee mitkä hampaat

pedikyyriä al´a Jasu

hihi hhii hhhii hiihhii

siis mikä toi on? herkkutikku pallon sisällä? mtien sen saa pois?

nysse katos

lällällää. täällä ollaan!

Harjoittelukerta oli yhtä temmelystä, mutta kun hoitopäivä alkoi alkoi myös Jasun juoksut ja sit vaan oltiin. Jasulla kun oli pökät jalassa niin ei oikeen huvittanut sisällä leikkiä. Ulkona meno olikin ihan eri juttu. Kyllä siellä riehuttiin ja juostiin. Ja ulkoiltiin paljon kun oli niin upea kevätpäivä. Yökin meni hyvin. Jasu nukkui keittiössä ja Tiku omalla paikallaan emännän ja isännän jaloissa.

Mäkin olin hoidossa Jasulla viime lauantaina kun mun porukat oli Loimaalla, Ritva-tätin luona. Olisin päässyt mukaan, mutku mulla on noi juoksut  ja kun ne meni oikeen ulos syömään. Kylmää touhua syödä nyt ulkona pakkasella. Sori vielä Esa että meni sanomiseks. Toivottavasti vekit paranee jo hyvää vauhtia. Mulla vaan menee välillä vähän yli kuupan kun saan raivokohtauksen... Emäntäkin on saanut mun hampaista kerran muistutuksen... Onkohan mulla päässä jotain vikaa vai onko tää sitä liian kuuluisaa terrieri-luonnetta? Muttakun tilanne on ohi niin sitten kyllä nolottaa ihan sikana ja seuraava päiväkin ollaan vähän daun. Ihme juttu sanon ma!

Toivottavasti noi lumet sulaa ja tulee kesä. Mä haluun mökille uimaan ja saunomaan. Sauna on muuten kummallinen paikka. Sinne on aina pakko päästä, yleensä jo lämmitysvaiheessa, ja sit kun muut menee sinne ni mäkin meen. Kuumaa ja kosteaa, mutta silti niin mukavaa. Siellä viihtyis vaikka kuinka kauan. Kesällä sitten pääsee vielä saunasta uimaan. Se se vasta on upeeta. Sitä odotellessa!

 

Tikuli