Tänään tehtiin Jasun kanssa pitkä lenkki. Metsän kautta Ihalaan, sieltä Raisionjoen vierustaa Artukaisten hevostalleille sekä Hyrköistentien pulkkamäen kautta metsään ja kotiin. Huh huh! Matkalla löydettiin tutti. Jasu näytti miten sitä kuuluu kantaa ja kun aikani yritin niin sain sen Jasulta. Sitten vuoroteltiin: mulla, Jasulla, mulla, Jasulla, mulla, Jasulla jne. Jännä kapistus. Tosin jossain vaiheessa me jätettiin tutti ja Lenita (Jasun emäntä) kantoi sen mukanaan loppumatkan.

Raisionjoen rantatöyräällä oli sorsia ja kun mä kerran olen lintukoira (olenhan puoliksi dalmis Nauru, ainakin turkiltani) piti niitä sitten vähän pyydystää. Yritin hypätä ojan yli, mutta pahuksen fleksin naru loppui kesken ja mätkähdin siihen ojaan. Vesi oli kylmään ja kuraista, yöh!

Loppulenkistä saatiin tutti takaisin ja meillä oli taas hauskaa. Sain taas hepulin metsässä ja kun se iskee niin kannattaa pysyä alta pois, rapa ja sammaleet vaan lentää! Kyllä olin poikki kun kotiin päästiin.

Sisällä sitten otettiin muutama kuva tutin käytöstä. Eiks ookki komee purukalusto?

IMG_0036.JPG

En kauaa ehtinyt lepäilemään kun mentiin jälleen ulos. Nyt pihalle siivoomaan ja hakemaan naapurilta pihakiviä sekä laattoja kun eivät niitä itse käytä. Muuttavat pois, nyyh! Niillä on kivat kaksospojat, Aaro ja Eemeli, ikää reilut 4 vee. Niiden kanssa on kiva leikkiä, heittää palloa, juosta yms. Ne ei väsy ikinä!!!

Ja sit vielä pitää esitellä, kun ehtii, uudet lelut, jotka sain eilen kun äippä kävi kirpparilla. Pupu ja aurinko. Pupu kuvassa vasemmalla - se on vielä ehjä. Mut toi aurinko, siinä on jo muutama reikä ja täytteet tulee ulos - aikast heikko, sanoisin.

IMG_0001.JPG

Lisää kuvia löytyy tuolta picasan puolelta, yksi videokin miten tuttia pitää käyttää Kieli ulkona

1236752922_tassu.jpg